Jablonec reprezentuje Jablkovice

, autor: Markéta Hozová

03.10.2014 - Jablkovice z Jablonce je zbrusu nový dárek, který si odvezou hosté z návštěvy radnice. Pálenka z českých jablek z roku 2013 je novým oficiálním produktem statutárního města Jablonec nad Nisou.

Již městský znak napovídá, že Jablonec nad Nisou je spojen s jabloní. Proto vznikla myšlenka vytvořit produkt, který by byl úzce s jabloní spjat. „Vždy, když jsem při cestě do zahraničí dostal jako darem tamější produkt, litoval jsem, že Jablonec nemá něco podobného. Obligátní víno mi nepřišlo pro náš kraj typické“, vzpomíná na začátky primátor Petr Beitl.

K myšlence nechat vypálit jablka z našeho regionu přispělo i to, že v nedaleké Zásadě je palírna. A tak myšlenka, která vznikla již v roce 2012, začala dostávat postupně konkrétnější podobu. „Nejprve jsme museli vymyslet název a nechat si ho zaregistrovat. Poté zadat návrh a výrobu etiket a nyní můžeme Jablkovici z Jablonce představit veřejnosti,“ rekapituluje primátor Petr Beitl.

Na výrobu 140 litrů pálenky bylo zapotřebí 1,5 tuny jablek z regionálních sadů. Vzhledem k tomu, že Jablkovice  není lihovina, nelze ji prodávat a bude pouze rozdávána jako pozornost návštěvám města. Pro reprezentační účely má radnice připraveno 200 ks lahví o objemu 0,35 l a 730 ks lahviček o objemu 0,1 l.

Celkové náklady nového oficiálního jabloneckého produktu činí 170 tisíc korun. V ceně je zahrnuta registrace ochranné známky, návrh a výroba etiket, nákup a vypálení ovoce i plnění do lahví.

Jablkovice je balena v lahvích o objemu 0,35 l a 0,1 l.

Návrh a výroba etiket: HLAWA creative, s. r. o.

Výroba: Style Bohemia, s. r. o.

Jablkovice z Jablonce

, autor: Petr Vitvar

Jablkovice z Jablonce

 
, autor: Petr Vitvar

Etiketa Jablkovice

 
, autor: Markéta Hozová

Primátor Petr Beitl a autor etikety Jablkovice z Jablonce Pavel Winter

 
 
Vytvořeno 3.10.2014 13:01:27 | přečteno 2802x | Petr Vitvar
load