Linka magistrátu je hlavně pro imobilní lidi, kontaktní místo je v Eurocentru

02.03.2021 - S registrací do centrálního systému pomáhají veřejnosti dvě jablonecké linky, jedna v Eurocentru, druhá na sociálním odboru magistrátu. Zájem o pomoc linky byl neustálý, ale od 1. března, kdy se mohou registrovat také senioři 70+, se rapidně zvýšil. Každá z linek má však jinou cílovou skupinu.
Infolinka, kterou provozuje úřad, má číslo 483 357 439, v provozu je každý den od 9 hodin, v pondělí a ve středu do 17, v úterý a čtvrtek do 14 a v pátek do 13.30 hodin vždy s hodinovou polední pauzou od 11.30 do 12.30 hodin. Ta je primárně určená lidem, kteří mají problém s pohyblivostí. „Od pondělí jsme zavalení telefony, volají úplně všichni – jak senioři starší 70 let, tak třeba učitelé, a všichni chtějí kromě registrace také informace. My navíc ještě voláme těm, kterým je 80 let a více, zda byli očkovaní, zda nepotřebují přeregistrovat apod.,“ vysvětluje vedoucí sociálního odboru Martina Rosenbergová.
Její slova potvrzuje také Petr Vobořil, ředitel Kultury Jablonec, p.o., která kromě telefonické linky provozuje kontaktní místo. „Minulý týden už nám volali nebo přicházeli jednotlivci, v pondělí se však počet telefonátu zvedl náhle na 90,“ říká Vobořil.
Infolinka městského úřadu je určená hlavně lidem s poruchami pohybu. „Volajícím pomůžeme s registrací. Některým stačí telefonická rada a společně s operátorem jsou schopní se zaregistrovat sami, k imobilním klientům může přijet proškolená pracovnice úřadu s notebookem a mobilním připojením a zaregistrovat jej doma,“ doplňuje Rosenbergová.
Telefonní linka, kterou provozuje Kultura Jablonec, p.o., má číslo 774 225 529. Také zde proškolení pracovníci pomohou. Nebo mohou lidé přijít na recepci Eurocentra, kde je kontaktní místo. „Otevřené je každý všední den od 9 do 15 hodin a lidé sem mohou přicházet bez předchozí objednávky, k dispozici je čekárna i sociální zařízení,“ popisuje Petr Vobořil.